Vi er en aktiv speidergruppe med nesten 50 speidere og 8 ledere. Vi legger vekt på vennskap og gleden ved å være ute i naturen.

Speiding er en aktivitet som passer for alle som er glad i friluftsliv, samarbeid, vennskap og opplevelser. Som medlem i Vestre Gausdal speidergruppe kan du delta på ulike spennende turer og leirer både i Norge og utenlands. Vi har faste og populære turopplegg året rundt, slik som Grantreturen , hvor vi overnatter under ei gran i oktober, Monsenturen , hvor du får prøve å ligge ute om vinteren og Rondaneturen , der vi overnatter i telt og snøhuler.

Når du begynner i 3. klasse på skolen kan du også få bli med som småspeider i speidergruppa. I løpet av de to første årene som småspeider lærer du om speiderloven, speiderhilsen, speiderbønn og andre grunnleggende ferdigheter. Når du blir eldre rykker du opp til stifinner, vandrer og til slutt rover. I løpet av den tiden vil du ha fått en hel del nyttig kunnskap om natur og friluftsliv, førstehjelp, samfunnsengasjement og vennskap. Du får muligheten til å utvikle deg selv til å bli selvstendig, ansvarsbevisst og en god venn.

Vi har faste speidermøter annenhver torsdag. Speidermøtene foregår ofte ute.

Besøk gjerne våre hjemmesider http://vestre.gausdal.speidergruppe.org eller send oss en epost